אקסטרים ספורט  

צריך להודות: החיים ארוכים, אפילו מאוד, ומי שלא מייצר לעצמו ריגושים מלהיבים וחוויות חדשות פשוט נשחק עקב השגרה ולא באמת ממצה את החיים.

אחת הדרכים היותר מהנות לחוות חוויות חדשות ולהרגיש את האדרנלין זורם בשצף בכל תא ותא בגופנו היא ספורט אקסטרים.

ספורט אקסטרים – יש הקוראים לו גם ספורט אתגרי – כולל מגוון רחב של פעילויות, כשכל הזמן צצות עוד ועוד אופציות. הנה כמה המלצות על ספורט אקסטרים, באוויר, בים וביבשה:

צניחה חופשית – השחרור האולטימטיבי

צניחה חופשית היא צניחה מגובה של 2 עד 4 ק"מ, כשבחלק הראשון המצנח עדיין סגור והאדם פשוט נופל במהירות של כ-200 קמ"ש במשך קרוב לדקה – חוויה ייחודית ללא ספק. בשלב השני נפתח המצנח והאדם מרחף לו בין שמיים לארץ, נהנה מנוף מופלא ומרגיש את הדופק מתייצב אט אט אבל עדיין מזרים לא מעט אדרנלין.

על מנת לקבל רישיון המאפשר צניחה חופשית ללא מדריך צמוד יש לעבור קורס ייעודי, 25 צניחות חופשיות (חלקן מתבצע במסגרת הקורס) ועוד 4 קפיצות הדרכה. כמו כן נדרשת בקיאות בחומר תיאורטי. ישנם גם רישיונות מתקדמים יותר, המחייבים כמות גדולה יותר של צניחות – שכאמור כל אחת מהן היא חוויה בלתי נשכחת.

קיימים מספר מועדונים המציעים צניחה חופשית וכן קורס, בין השאר בקיבוץ שמרת (ליד אכזיב), בקיבוץ איילת השחר, ליד חוף הבונים, בשדה תימן שליד באר שבע, ועוד.

קיר טיפוס – למתחילים ומתקדמים גם יחד

למי שמעדיף את האקסטרים שלו על היבשה ממתינה אטרקציה מאתגרת במיוחד – קיר טיפוס.

היתרון העיקרי של קירות הטיפוס הוא שהם מתאימים לכל אחד, בין אם הוא עושה את צעדיו הראשונים בתחום האקסטרים ובין אם הוא זקוק לריגוש עז במיוחד – וזאת בזכות העובדה שישנו מגוון רחב של קירות, עם שיפועים שונים ובדרגות קושי שונות.

כמובן שמדובר בפעילות מאובטחת היטב, ולמרות זאת האדרנלין זורם במרץ, ובנוסף הטיפוס מפעיל קבוצות שרירים רבות בגוף, וגם לכך כמובן יש תועלת בלתי מבוטלת.

גלישת גלים

יש רק דבר אחד יותר כיפי מספורט אקסטרים – ספורט אקסטרים ימי.

בפרט פופולרית בישראל גלישת הגלים, כשכבר בגיל צעיר ניתן לראות נערים ונערות, ואפילו ילדים וילדות, גולשים על הגלים בחופים רבים, מהצפון ועד הדרום.

גם קייטנות הגלישה הפכו נפוצות למדי בשנים האחרונות, והילדים המגיעים אליהן זוכים לא רק לרכוש את מיומנות הגלישה, אלא לעבור חוויה כיפית ולהעצים את הביטחון העצמי שלהם.

החוויה החדשה והמלהיבה שמציע הג'ט סרף

דוגמה נהדרת לאקסטרים ספורט ימי חדש הוא הג'ט סרף (Jet Surf).

הג'ט סרף הוא גלשן עם מנוע – מנוע שתי פעימות בנפח 100 עד 120 סמ"ק, שמקנה לכלי יכולות שאין לאף גלשן אחר ומבטיח חווית אקסטרים אמיתית במהירויות של עד 55 קמ"ש וללא תלות בתנאי מזג אוויר כאלה או אחרים.

ה-Jet Surf מיוצר מחומרים מתקדמים ובטכנולוגיות חדשניות, ובזכות זאת הוא נהנה ממשקל קל (כ-15 ק"ג) שהופך אותו לנוח מאוד לשימוש מבלי לפגוע ברמת הביצועים. נתונים טכניים נוספים הם רוחב 60 ס"מ ואורך 180 ס"מ, אולם כשמדובר בג'ט סרף אין סיבה להתמקד בפרטים יבשים אלא צריך פשוט להתנסות בחוויה הרטובה והכיפית, להרגיש את הגלים, את הרוח, את פעימות הלב – וליהנות מחיים מלהיבים באמת.

אקסטרים ספורט ימי

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על: