גלישה לפני עלות השמש

גלישת גלים היא חוויה מענגת במיוחד ומעצימה עד מאוד, כך שאין פלא כי רבים מבין המתחילים לגלוש מתמכרים לתחושות שמייצרת פעילות ספורטיבית זו. ואיך אפשר לדעת אם מישהו מכור לגלישה? אם הוא מתעורר מוקדם בבוקר, מאוד מוקדם – הרבה לפני שהשמש מתחילה אפילו לחשוב על לזרוח – ויוצא מהבית גם כשקר, ואפילו כשקפוא, רק כדי להגיע לחוף "שלו" עם עיניים נוצצות והמון אדרנלין ולהתחיל לגלוש.

כל מי שנדרש לקום בשעות כה מוקדמות יודע עד כמה זה קשה, לפעמים אפילו בלתי אפשרי, ולא בכדי רבים מסתכלים על הגולשים שמתחילים את היום בים כל כך מוקדם כעל "משוגעים", אבל הגולשים המנוסים יודעים שקודם כל, יום שמתחיל בגלישה (ובפרט כשיש תנאים מצוינים) הוא יום הרבה יותר מוצלח מיום שמתחיל ללא גלישה גם אם מתעוררים בו מאוחר יותר; שנית, כשגולשים לפני עלות השמש אפשר להגיע בזמן לעבודה/ללימודים (כמובן עם חיוך רחב על הפנים); והכי חשוב – שעות הבוקר המוקדמות (או, אם תרצו, שעות הלילה המאוחרות…) הן זמן מעולה לגלישה מבחינת תנאי הרוח והגלים. בהקשר זה כדאי להזכיר שגלישה עם ג'ט סרף אינה מושפעת ממצב הרוח והגלים אלא מאפשרת הנאה מקסימלית בכל מצב ובכל זמן.

בגלל הרוח

"בגלל הרוח" הוא לא רק שיר יפה של שלומי ולאה שבת אלא גם הסיבה העיקרית להשכמה המוקדמת של כל כך הרבה גולשי גלים.

לפני הזריחה, ברוב המקרים, הרוח נושבת מהיבשה אל עבר הים – שכן הים חמים יותר מהיבשה (שמתקררת מהר יותר במהלך הלילה). רוח זו, שנקראת Offshore, מייצרת גלים אופטימליים – חלקים, "נקיים" וכאלה שנשברים לאט. במקרים אחרים אין רוח וגם זהו מצב שהגולשים אוהבים.

לעומת זאת אחרי שהשמש מתחילה לטפס במעלה השמיים, ובמיוחד אחרי הצהריים, היבשה (שגם מתחממת מהר יותר מהמים במהלך היום) הופכת חמה יותר והרוחות משנות כיוון ומתחילות לנשוב מהים אל החוף (רוחות שנקראות Onshore) או במקביל לקו החוף (Cross shore). רוחות אלה גורמות לגלים להישבר מוקדם מדי ובצורה "לא נקייה", והופכות את הים ל"מבולגן", ועל כן הגלישה פחות כיפית.

הים כולו שלכם

למרות שתנאי הגלישה טובים יותר בשעות הבוקר המאוד מוקדמות, לא כל הגולשים מצליחים להביא את עצמם לים ובעצם אפילו לא להוציא את עצמם מהמיטה החמה. בהתאם החופים דלילים למדי, ומי שכן מתגבר על היצר הטבעי להמשיך לישון כל עוד השמש עוד לא זרחה, ימצא עצמו עם מעט גולשים אמיצים לצידו ועם הרבה יותר מקום עבורו וגלים שכמו נוצרו במיוחד בשבילו.

היעדר הצפיפות, באופן טבעי, גם הופך את הגולשים לרגועים יותר ואגרסיביים פחות – סיבה טובה נוספת לגלוש לפני עלות השמש.

לצד הרווח לנפש, גם הגוף יוצא נשכר מהגלישה בשעת בוקר מוקדמת: כמו כל פעילות ספורטיבית, גם גלישת גלים מגבירה את ייצור הסרוטונין בגוף, מחזקת את המערכת החיסונית, משפרת את הפעילות המטבולית ותורמת לסילוק רעלים מהגוף. בנוסף נחסך מהגולשים הסיכון שבחשיפה ממושכת לשמש בשעות השיא שלה.

 

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על:

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *