מגוון מדהים של ספורט ימי בתל אביב

תל אביב היא עיר שמעודדת נהנתנות ופעלתנות, ובנוסף מציעה רצועת חוף ארוכה ואטרקטיבית. כשמחברים את כל אלה יחד מקבלים את אחת מאופציות הבילוי המלהיבות – ספורט ימי אקסטרימי.

החיבור של ספורט, אקסטרים ומים מספק לתל אביבים, ולרבים שמגיעים לעיר, פעילות גופנית, חיבור למים ובעיקר הרבה אדרנלין. האפשרויות רבות ומגוונות, והנה 4 מהבולטות והמקפיצות שבהן:

קייט סרפינג – גם גלשן, גם מצנח

קייט סרפינג (KiteSurfing) הוא שילוב מלהיב ומרהיב עין של גלשן עם מצנח, שילוב שמספק רגעים בלתי נשכחים לכל מי שמתנסה בכך.

בתל אביב ניתן ליהנות מספורט ימי אקסטרימי זה בשני חופים, תל ברוך צפון וגאולה. חשוב להדגיש שישנו מגבלות מסוימות מבחינת הזמנים שבהם ניתן לבצע קייטסרפינג בתל אביב, וכדאי להתעדכן מראש (למשל דרך עיריית ת"א). גם בבת-ים, אגב, ישנו מרכז ספורט ימי שבו ניתן ללמוד קייטסרפינג וליהנות מהגלישה והריחוף – ולמי שמוכן להדרים מעט מת"א זוהי בהחלט אופציה מומלצת.

בכל מקרה, הקייטסרפינג הוא גלשן גלים קטן יחסית שמחובר לקייט – מעין מצנח, או אם תרצו עפיפון, שאליו מחובר מוט היגוי בעזרת 4-5 חוטים שאורכם הוא 20 עד 27 מטרים. אל מוט ההיגוי מחוברת גם רתמה המולבשת על הגולשים, שמרחפים להם מעל לגלים ומעל לים ומרגישים איך האדרנלין נוטף מהם.

אקסטרים ספורט ימי זה מיועד לבני ובנות 13 ומעלה.

וויקבורד וסקי מים בכבלים – לא בים, אבל גם כיף אדיר

כדי ליהנות מספורט אקסטרימי רטוב בתל אביב לא חייבים להגיע לים – אפשר דווקא לנסוע מזרחה, אל פארק בגין (שנקרא גם פארק דרום) ושבליבו נמצא אגם מלאכותי, LAKE TLV שמו.

ב-LAKE TLV תוכלו ליהנות מסקי מים בכבלים וגם מהגרסה הפעלולנית שלו, הוויקבורד.

את רזי הסקי מים בכבלים ניתן לרכוש כבר מסביבות גיל 9 (בתנאי שיודעים לשחות!), ומאחר שמדובר במיומנות אינטואיטיבית מאוד ברוב המקרים מגיעים מהר מאוד לשליטה טובה ולהנאה מרבית מהחוויה הרטובה שבה סירת מנוע גוררת אותנו בעזרת כבל בטיחותי כשאנחנו על גלשן. המהירות של הסירה מתחילה בכ-25 קמ"ש, ועבור מי שכבר צבר ניסיון בספורט האקסטרימי הזה היא תאיץ גם ל-50 קמ"ש.

וויקבורד הוא כאמור סקי מים עם פעלולים – תרגילים שונים באוויר, קפיצה מהרמפה ועוד אופציות שמייצרות המון אדרנלין ועוד יותר סיפוק.

סאפ – להתחטב בכיף

הסאפ (ראשי תיבות של Stand Up Paddle) הוא אחד הלהיטים הגדולים בשנים האחרונות בת"א, ורבים וטובים (ורבות וטובות) זוכים בזכותו לחוויות רטובות ובמקביל לחיטוב משמעותי של הגוף.

המאפיין הבולט של הסאפ הוא הפעלת קבוצות שרירים רבות ובנוסף משפרת הגלישה עליו (בעמידה, עם משוט) את שיווי המשקל והקואורדינציה – והכל תוך כדי שגם נהנים מאוד.

ג'ט סרף – בלי להתאמץ, פשוט ליהנות

מה דעתכם לגלוש בים, במהירות ובלי מאמץ, גם כשאין גלים ואין רוח?

עם ג'ט סרף הדבר אפשרי!

ה-Jet Surf הוא גלשן עם מנוע, ובמהותו ספורט אקסטרימי ימי חדש ומלהיב מאוד, שכן המהירות המקסימלית של הגלשן הממונע היא 55 קמ"ש.

יתרונות משמעותיים אחרים של הג'ט סרף הם משקל קל (רק 15 ק"ג) ותפעול נוח מאוד. גם תחזוקתו של הגלשן, שמיוצר בטכנולוגיה מתקדמת ומחומרים איכותיים מאוד, פשוטה, ועוד כדאי לדעת שמידותיו הן 60 ס"מ רוחב ואורך 180 ס"מ. נפח המנוע של הדגמים השונים נע בין 100 ל-120 סמ"ק, ובכל מקרה מצפה לכם חוויה ממכרת ומרגשת במיוחד.

 

ספורט ימי בתל אביב

 

אולי יעניין אותך מידע נוסף על:

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *