חוף פלמחים

חוף פלמחים הוא אחד מרצועות החוף הייחודיות בארץ, ואין פלא שכמעט בכל ימות השנה תמצאו בו מטיילים, רוחצים, משתזפים וכמובן גולשים.

הניצחון של הטבע

חוף פלמחים שוכן דרומית לראשל"צ ולנחל שורק, סמוך לקיבוץ בעל אותו שם. אורכו קרוב ל-9 ק"מ, והוא מהווה חלק מגן לאומי שכן מדובר ברצועת טבע פראית נדירה למדי במרכז הארץ. בנוסף לחוף היפהפה, שכולל גם אזור המיועד להטלה של צבות ים, מציע הגן הלאומי גם מצוקי כורכר מרשימים, צמחיה ובעלי חיים ייחודיים (כולל חזירי בר ועופות מים מרהיבים), מערות החצובות בתוך המצוקים ואת העתיקות של עיר הנמל העתיקה "יבנה ים".

השילוב הייחודי בין בית הגידול החולי, ההיסטוריה שהשתמרה במקום, המצוקים והמפרצונים, החוף המפנק והגלים האטרקטיביים יוצרים מקום מלהיב במיוחד – שכאמור הומה אדם בכל עונות השנה.

האטרקטיביות והייחודיות של חוף פלמחים עמדו בסכנה כשיזמי נדל"ן ביקשו להקים במקום כפר נופש. למרבה השמחה בסופו של מאבק ציבורי ממושך, פסק בית המשפט כי המקום יישאר גן לאומי, שאף יורחב לתועלת הציבור כולו.

איפה גולשים בחוף פלמחים?

אחת הסיבות לאטרקטיביות הרבה של חוף פלמחים היא תנאי הגלישה המוצלחים בו, ובהתאם תמצאו בחוף גם קורסי גלישת גלים לכל הגילאים, קייטנות גלישה לילדים שמגלים את הקסם שטמון בריחוף על הגלים וביניהם, וכמובן המון גולשים מאושרים.

לאורך רצועת החוף תמצאו 3 אתרי גלישה עיקריים: הראשונה נקראת "מאחורי הצוק", וכפי שניתן להבין מהשם מדובר בחלק של החוף שנמצא מאחורי הצוק. מדובר בחוף סלעי במאה המטר הראשונים כשלאחר מכן הוא הופך לחולי, והמאפיין העיקרי שלו הוא גל ארוך גם כשהים גבוה. עוד כדאי לדעת שמדובר בגל אשר נשבר לשני הצדדים.

הנקודה השנייה, והפופולרית במיוחד, נקראת חוף "הצינורות" וגם במקרה זה לשם יש כמובן משמעות… בימים טובים נוצרים בנקודה זו צינורות מלהיבים במיוחד ובאופן כללי מדובר ב"ביץ' ברייק" של ממש עם גלים מהירים וחלולים. המיקום שלו הוא משמאל לסוכת המציל.

המקום השלישי המתאים לגלישה נמצא צפונה יותר, מול בתי הקיבוץ (צריך לפנות ימינה אחרי עמדת השומר ואחרי שחונים הולכים עוד כ-200 מטר לכיוון צפון). במקום זה החוף הוא למעשה מפרץ בעל פוינט שמאלי (לא בכל יום אלא לעתים רחוקות יחסית). בצידו הימני של המפרץ תמצאו (גם כן רק בימים ספורים) שבירה ימנית.

מה חשוב לבדוק לפני שמגיעים לחוף?

לפני שנוסעים לכיוון פלמחים כדי לגלוש חשוב כמובן לבדוק מהם תנאי הרוח (כיוון + עוצמה), מהי טמפרטורת המים ומהו גובה הגלים, כדי שתדעו אם אכן ישנם תנאים אופטימליים לגלישה. אופציה נוספת היא כמובן שימוש בגלשן של ג'ט סרף שמבטיח גלישה מלהיבה בכל תנאי מזג אוויר וים.

בכל מקרה שלל האטרקציות שמציע חוף פלמחים והייחודיות של האזור ישלימו חוויה כיפית במיוחד.

 

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על:

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *