חוף הצוק

חוף הצוק הוא אחד החופים התל אביביים היותר מתאימים לגלישה, והוא מושך אליו בעיקר גולשים בתחילת דרכם. בנוסף תמצאו בו אטרקציות רבות וכמו כן הוא מהווה חלק מרצועת חוף מטופחת להפליא ושקטה יחסית, כך שבאופן כללי מדובר במקום שכדאי לפקוד.

תל אביב – אבל קצת אחרת

בימיה הראשונים של המדינה חוף הצוק היה שייך מוניציפלית לעיריית רמת השרון, אבל כיום הוא כמובן חלק בלתי נפרד מתל אביב, ובפרט מהווה את אחד ממוקדי הבילוי של צפון תל אביב – אם בחופים המרכזיים של העיר מבלים אנשים מכל שכבות האוכלוסייה, הרי שאל "הצוק" מגיעים בעיקר בני השכבות הסוציו-אקונומיות הגבוהות מהשכונות הצפוניות המבוססות.

יחד עם זאת, מאחר שמדובר בחוף מטופח במיוחד ובעיקר כזה שמציע תנאי גלישה טובים כדאי לבלות בחוף הצוק גם אם אתם לא מהעשירון העליון. הוא מחולק לשני מתחמים – צפוני ודרומי, כשבזה הראשון ישנו מתחם מכשירי כושר ובשני שלל מתקני שעשועים לילדים. שני חלקי החוף נקיים ויפים (אם כי רצועת החול צרה יחסית), וביניהם מחברת טיילת שממשיכה צפונה ומגיעה עד למרינה של הרצליה. אופציה נוספת לחובבי ההליכה על שפת הים היא ללכת דרומה אל חוף תל ברוך ואז לחזור דרך רכס הכורכר (מסלול שהוא חלק משביל ישראל).

עוד חשוב לציין שהכניסה לחוף הינה בתשלום (ילדים עד גיל 13 ותושבי תל אביב פטורים).

איפה גולשים בחוף הצוק?

למי שמגיע לחוף הצוק כדי לגלוש – וכאמור רבים עושים זאת בכל ימות השנה בזכות התנאים המעולים (במיוחד לגולשים מתחילים) ובזכות העובדה שהחוף באופן כללי נקי ומסודר – מצפה אזור שהוקצה במיוחד לטובת פעילות זו.

החוף המוכרז לגלישה נמצא בחלק הצפוני של חוף הצוק (זה הקרוב יותר להרצליה), ובין השאר גם פועלים בו בתי ספר לגלישה שלא רק מקנים את יסודות גלישת הגלים או הסאפ אלא גם מתייחסים להיבטים חשובים נוספים כגון תזונה בריאה, אורח חיים נכון, תחזוקה נאותה של הגוף ושמירה על הסביבה ובפרט על חוף הים והים עצמו. במסגרת בתי הספר לגלישה פועלות גם קייטנות שמקנות לדור הבא את המיומנויות הבסיסיות של הפעילות הספורטיבית הכיפית והמעצימה.

אופציה נוספת שחביבה על חלק מהגולשים נקראת "הפירצה" – קטע החוף שממוקם בין "הצוק" לבין הרצליה, ושזכה לשם עקב פירצה בגדר שדרכה מגיעים אל החוף.

גולשים מקצועיים רבים מעדיפים בשנים האחרונות לוותר על חוף הצוק שכן בחלק גדול מימות השנה הוא לא מספיק מאתגר מבחינתם. חלקם מגיעים אל "חוף האנטנות" – קטע החוף שבין "הצוק" לבין חוף תל ברוך. חוף זה מתאפיין בשבירה של הריף, קירות מושלמים וגלים חלולים שנשברים לשני הצדדים. בפרט כדאי להגיע אליו בשעות המוקדמות של הבוקר, לפני שמתפתחת רוח מערבית. חשוב להדגיש כי ישנם ימים בהם הסחף חזק במיוחד ובכל מקרה מדובר באופציה שמתאימה רק לגולשים מנוסים ומיומנים מאוד.

בכל מקרה, עבור מי שגולש עם ג'ט סרף, שמבטיח גלישה מהנה ומלהיבה בלי קשר למצבו של הים באותו רגע, הגלים היחסית עדינים והנוף המופלא שנשקף מהחוף ומהים הופכים את "הצוק" לאופציה כיפית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *