חוף אכזיב

ישראל אולי מדינה קטנה אבל גם כך יש בה כמה וכמה חופים מופלאים, הן לרחצה והן לגלישה, ואחד היפים שבהם הוא חוף אכזיב שמצפון לנהריה.

גן לאומי מרהיב ושפע אטרקציות

החופים היפים שבין נהריה לראש הנקרה היוו מאז ומתמיד מוקד משיכה לבני האדם: אכזיב מוזכרת בספר יהושע (כגבול נחלת שבט אשר), חפירות ארכיאולוגיות גילו שרידים משלל תקופות בהיסטוריה (תקופת הברונזה, עידן הרומאים, ימי הצלבנים ועוד), לפני קום המדינה שכן במקום כפר ערבי בשם א-זיב ובשנות ה-70 הקים אלי אביבי את "מדינת אכזיב" שהוותיקים בינינו עוד זוכרים כשמורת טבע שכולה חופש, בילויים ואהבה.

כיום אכזיב הוא גן לאומי שעל מנת להגיע אליו יש לנסוע על כביש 4 מנהריה לכיוון צפון (ראש הנקרה). כ-5 ק"מ צפונית לנהריה, מייד לאחר הפנייה לקיבוץ גשר הזיו, פונים שמאלה.

הגן הלאומי כולל רכס כורכר יפהפה, צמחיה נדירה, אתרים המשמשים צבי ים להטלת ביצים, שרידים של צורות התיישבות עתיקות, את הנקרות מרהיבות העין של ראש הנקרה, מפרצים בכחול עמוק וכמובן מספר חופים יפהפיים המשתרעים על רצועה שאורכה 5 ק"מ ושבין השאר תמצאו בה גם לגונות טבעיות וברכות מעשה ידי אדם. שמורת הטבע משתרעת גם בתוך הים, ברוחב של כ-2 ק"מ, כשבחלק הימי נמצאים האיים שחף, נחליאלי ואכזיב ומגוון רחב של בעלי חיים ימיים.

בגן הלאומי שטחים נרחבים לפיקניקים ולקמפינג ולאורך רוב ימי השנה תמצאו באכזיב מטיילים רבים וכמובן גולשים שנהנים מחוייה ייחודית.

גלישה באכזיב

"חוף אכזיב" הוא בעצם מספר חופים שלכל אחד מהם מאפיינים מעט שונים:

החוף הדרומי ביותר הוא הלגונות של אכזיב, והכניסה אליו, הן לקמפינג והן לשחייה, היא חינם.

מעט צפונה יותר ישנו הבננה ביץ' – חוף מסודר, בתשלום, עם חושות בנוסח סיני וגם רצועת חוף שמתאימה לגלישה אם כי בחלק הימני ישנם אבנים רבות כשנכנסים לים וצריך להיזהר.

צפונית לבננה ביץ' שוכן החוף של הגן הלאומי שגם הוא בתשלום, אחריו ה"מדינה" של אלי אביבי, לאחר מכן ישנן עוד לגונות, כפר הנופש, בית ספר שדה ואם ממשיכים עוד מעט צפונה מגיעים לחוף בצת שמציע תנאי גלישה מוצלחים במיוחד. באופן טבעי בחוף זה פועל גם מועדון גלישה ותיק, ולאורך רוב ימות השנה תמצאו בבצת גולשים בכל הסגנונות (רוח, גלים, סאפ, קייט סרפינג), כשתנאי הרוח והגלים יוצרים הן אזורים שמתאימים לגולשים מתחילים והן אזורים שמתאימים לגולשים מיומנים יותר.

איך תוכלו לוודא שצפויה לכם גלישה מהנה במיוחד?

ברחבי האינטרנט ניתן למצוא מידע עדכני ונגיש לגבי תנאי הגלישה בחופי אכזיב, ובפרט גובה הגלים, כיוון הרוח, עוצמתה, טמפרטורת המים, כיווני סוול ועוד.

עוד אופציה היא כמובן בחירה בגלישה באמצעות הג'ט סרף שמעניק חוויה אולטימטיבית בלי קשר למצבו של הים ולתנאי מזג האוויר באזור אכזיב.

כדאי לשלב עם הגלישה גם סיור בשמורת הטבע הייחודית וכמובן שגם האופציה של חופשה ממושכת יותר בצפון מומלצת בחום לחובבי החיים הטובים באמת.

 

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על:

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *