גלישת גלים

גלישה על גבי גלים היא אחת ההנאות הגדולות ביותר שאנחנו יכולים לפרגן לעצמנו, בזכות החיבור הייחודי בין ים, חופש, חיבור לטבע, תנועה, אתגר, אדרנלין ופעילות ספורטיבית. בנוסף מדובר גם בענף ספורט לכל דבר, שייתכן כי אף יהפוך לחלק מאולימפיאדת טוקיו 2020.

גלישה בים

העדויות המוקדמות ביותר לגלישת גלים מגיעות מהאיים הפולינזיים – האזור שבין הוואי לניו-זילנד ואשר כולל בין השאר את פיג'י וסמואה – שם כבר לפני 3,000 שנה גילו דייגים מקומיים את חדוות הגלישה וגם את התועלת שבה (ניתן להגיע לחוף עם השלל במהירות רבה).

בתחילת המאה ה-20, כשהחל עידן הגלובליזציה, התפשטה תרבות הגלישה על גלים גם למערב. בישראל החלו צעירים להפגין ביצועים מרשימים בים באמצעות גלשנים מאולתרים כבר לפני כ-100 שנה, אבל המייסד ה"רשמי" של תחום גלישת הגלים בישראל הגיע מספר שנים לאחר הקמת המדינה: היה זה יהודי אמריקאי בשם דוריאן פסקוביץ, שהביא ארצה מספר גלשנים "אמיתיים" ולימד את שני המצילים המיתולוגיים של ת"א, שאול זינר וטופסי (שמאי קנצפולסקי), את יסודות הגלישה. במשך כמה עשרות שנים עדיין נחשבה גלישת הגלים בישראל תופעת שוליים, אולם בימינו מדובר כבר בתחביב ממכר עבור אוכלוסייה מגוונת מאוד, הן גברים והן נשים, הן מבוגרים והן צעירים (וגם ילדים רבים) שגולשים על הגלים הן באמצעות גלשנים "קלאסיים", הן עם סאפ והן בעזרת הג'ט סרף שמאפשר ליהנות מהחוויה הסוחפת בלי קשר למצב הרוחות והגלים.

גלישת גלים הינה גם ענף ספורט, וגם אצלנו בנתניה התקיימה ב-2015 תחרות בינלאומית של ה-WSL (ליגת הגלישה הבינ"ל),  אם כי לא מעט גולשים טוענים שתחרויות פוגעות בהנאה וכי מהות הגלישה הינה חופש (כולל מציפיות).

גלישת גלים בישראל

הים התיכון הינו ים סגור ועל כן הגלים בו מוגבלים ולא מגיעים לגבהים שמאפיינים חופים באוסטרליה, הוואי, קוסטה ריקה או מכסיקו, אבל גם כך נוצרים לעתים תנאים אופטימליים לגלישה – בעיקר לאחר סערות כשהרוח שוככת והגלים מתחילים לעלות בצורה מסודרת – ונוצר ה"סוול".

החופים האהובים ביותר על הגולשים המנוסים וחובבי האתגרים הם סוקולוב בנהריה, בקדור בחיפה, הארובות בקיסריה וגלישת גלים תל אביב אפשר למצוא בחוף הילטון.

חופים שמתאימים לגולשים בכל הרמות הם חוף בצת, חוף בית ינאי, קונטיקי בנתניה, רצועת החוף שכוללת את החוף הדרומי בהרצליה, חוף הצוק וחוף תל ברוך, חוף הגולשים בבת ים, חוף פלמחים וחוף קבר השייח' באשקלון.

ברוב החופים הנ"ל, וכמובן גם בחופים נוספים, פועלים בתי ספר לגלישה המקנים לבני ובנות כל הגילאים את יסודות הגלישה.

איך תדעו מתי לצאת לגלוש?

לימוד מסודר של היסודות של גלישת גלים כולל בין השאר מידע לגבי תנאי גלישה אופטימליים והדרכה כיצד לחפש אותם באינטרנט בהתאם לחוף אליו אתם מבקשים להגיע.

גלישה באמצעות ג'ט סרף מעניקה כאמור חוויה מלהיבה בכל מצב, בלי קשר לגובה הגלים וכיוון הרוח, ומי שכבר גילה את הגלשן החדשני והמהנה יכול להגיע לכל חוף בכל נקודת זמן.

 

אולי יעניין אותך גם:

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *